یزدفردا : فرمانده سپاه الغدير استان كه همزمان با سالروز آزادسازي خرمشهر در جمع اعضاء اين كانون حضور يافته بود گفت: هيچ عملياتي بدون حضور جهاد در دوران جنگ نداشتيم. فتوحي افزود جهاد در سه محور اساسي در دوران دفاع مقدس خدمت كرده است. وي رسيدگي به نقاط محروم روستاها، جاده سازي و پشتيباني جبهه جنگ و همچنين حضور در خط مقدم و سنگرسازي را از جمله اقدامات جهاديان در جنگ توصيف كرد. سردار فتوحي اظهار داشت امروزه هيچ فرقي بين كاركنان سپاه و جهاد نبايد وجود داشته باشد و جهاديان نيز به همان ميزان بايد از امتيازات و امكانات تفريحي و رفاهي بهره مند گردند.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومي كانون سنگرسازان بي سنگر استان"فرمانده سپاه الغير استان در پايان خواستار مستندسازي و انعكاس خاطرات جهاد گران و سنگرسازان بي سنگر در دوران دفاع مقدس شد وي انتقال اين روحيات را به نسل جوان را متذكر شد و خواستار نشر کتب و برگزاری يادواره شهداء جهاد شد.

در اين نشست مديرعامل كانون سنگرسازان نيز گزارشي از وضعيت اين كانون ارائه نمود. مرشدي هدف از تاسیس كانون را حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس، گردهمايي رزمندگان جهادی، سركشي از خانواده شهداء و ايثارگران جهاد، بررسي مسائل و مشكلات ايثارگران جهاد، انتقال تجربيات مهندسي جنگ جهاد به نسل جوان و حفظ روحيه جهادي عنوان كرد. مرشدي خواستار حضور كانون سنگرسازان بي سنگر در مجامع تصميم گيري استان در خصوص ايثارگران، استفاده از امكانات رفاهي و تفريحي سپاه و بسيج و برگزاري مانور مشترك سپاه پاسداران و جهاد در هفته دفاع مقدس شد. در ادامه نماينده ولي فقيه در سازمان جهاد كشاورزي با عرض خير مقدم حضور فرمانده سپاه استان، با اشاره به تاکید قرآن به صبر و استقامت، خلوص نيت و مراقبت از مرزهاي فكري و عقيدتي را متذکر شده و خواستار حفظ آرمانهاي دفاع مقدس شد. وي تقوا را عامل اصلي خداترسي عنوان كرد و گفت با تقوا مي توان از مرزهاي عقيدتي و فكري پاسداري كرد.

حجت الاسلام والمسلمین سلطاني ارتباط و تعامل را رمز بقاء و پايداري دانست و غربت و بي اطلاعي را مانعي براي دفاع از حقوق فردي و اجتماعي عنوان كرد و خواستار برقراری ارتباطات و نشست هاي مشترك با حضور ايثارگران سپاه و جهاد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا